Sponsring - Gräsroten

Gräsroten (SVEA) är en helt ny form av sponsring där Svenska Spels kunder får vara med och dela ut hela 50 miljoner kronor per år till landets idrottsföreningar. Din förening kan vara en av dem som får dela på de 50 miljonerna! Det enda du behöver göra är att ansluta din förening till Gräsroten.
Det är enkelt att ansluta din förening till tjänsten. Allt du behöver göra är att logga in med användarnamn och lösenord samt läsa och godkänna villkoren.

Här finns en lathund som steg för steg förklarar hur ni gör för att ansluta er förening. Har ni ännu inte aktiverat er IdrottOnline-sida eller saknar rätt behörighet finns mer information här.

Här ansluter ni er.
Så här fungerar tjänsten:
  • Alla Svenska Spels kunder som har ett Spelkort kan stötta föreningarna så att de årligen är med och delar på de 50 miljoner kronorna som delas ut till ungdomsidrotten.
  • Kunden ansluter upp till tre av sina favoritföreningar via Spelkortet. Detta kan göras hos spelombud, på webben eller i mobilen.
  • Varje gång kunden lägger ett spel hos Svenska Spel fördelas ett antal poäng till den förening eller idrottssektion han eller hon har valt. Varje lagd krona ger tio poäng.
  • En gång per år sammanställs alla poäng. Den förening/idrottssektion man valt får sin del av potten, hela 50 miljoner kronor. Ju fler poäng föreningen fått, desto större del av potten hamnar i er klubbkassa!
Välkomna!