Tävlingslicens

Följande gäller för att lösa licens under året:

Det är föreningarna som löser licenser hos SBF, inte den enskilde medlemmen. Spelare som vill lösa licens ska därför kontakta sin förening. Licensen ger spelare möjlighet att delta i sanktionerade bouletävlingar. Licensen löses per kalenderår. I licensen ingår en försäkring.

Licenshantering
1. Föreningen skickar ett mail till kansli@svenskboule.se med namn på de spelare ni vill lösa licens för.
2. Betala in licensavgiften till bg 5722-9825. Märk inbetalningen med licens samt namn på den/de ni löser licens för. Om föreningen inte har ett eget bg/pg måste det även framgå av inbetalningen vilken förening det gäller.
3. SBF aktiverar licensen när inbetalningen har registrerats.

Ny spelare
Om licensen gäller en helt ny spelare som aldrig haft licens tidigare ska föreningen lägga in spelarens uppgifter i SBF Online. Logga in som administratör och gå till Hantera spelare. Fyll i kontaktuppgifter samt personnummer och tryck på Spara-knappen. SBF tilldelar ett licensnummer när licensen aktiveras.
Hantera spelare

Lägg in ny spelare

Spelare som har haft licens för annan förening

Gäller licensen en spelare som haft licens för en annan förening tidigare så meddelar föreningen SBF detta i mailet om att lösa licens. SBF flyttar över spelaren till er förening i SBF Online.

Aktuella avgifter:

Seniorlicens (from. det år man fyller 18) 300:-
Juniorlicens (tom det år man fyller 17) 100:-
Handikapplicens (endast på handikapptävlingar) 100:-
Introduktionslicens (endast för nya spelare eller spelare som inte haft registrerad licens de senaste 3 åren) 100:- seniorer och 50:- för ungdomar.
Årets två sista månader är licensavgiften 50 % av ordinarie licensavgift för seniorlicens och juniorlicens.

För mer information
se de Allmänna Tävlingsbestämmelserna.

Information om klubbövergång under pågående säsong finns
här.

Följande gäller för att lösa licens inför nästa år:

Licenser för nästa år anmäls av föreningen via Förnya licenser i SBF Online. Förnya licenser brukar vara öppen från slutet av oktober till början av december. Mer information skickas ut till samtliga föreningar inför öppnandet.