SBF Online

Läs även frågor och svar Tävlingar och För förening. Där finns det bland annat svar på hur du anmäler dig till tävlingar och hur föreningen byter lösenord i SBF Online.

Har du problem med att logga in på SBF Online eller att anmäla till tävlingar i SBF Online?

Det kan bero på din webbläsare. Det finns flera olika webbläsare du kan använda och de är gratis. SBF Online fungerar bäst i Mozilla Firefox eller Google Chrome.

Det är i Internet Explorer som problemen med SBF Online finns. Prova därför att använda en annan webbläsare om du inte kan logga in. Det går utmärkt att ha flera webbläsare installerade på sin dator. Webbläsarna laddar du ner gratis.

De tre vanligaste webbläsarna finns att ladda ner här:

Firefox

Mozilla Firefox

Chrome

Google Chrome

Explorer

Internet Explorer

Fortsätta att använda Internet Explorer?

Om ni vill fortsätta att använda Internet Explorer kan ni prova funktionen Kompatibilitetsvyn. I Internet Explorer kan man få problem med att webbplatser visas felaktigt. Du kan ofta lösa problemet genom att använda funktionen Kompatibilitetsvyn.

Så här aktiverar du Kompabilitetsvyn i Internet Explorer

Klicka på verktygsikonen (kugghjulet längst till höger på sidan), då kommer det fram en meny. I menyn väljer du ”Inställningar för Kompabilitetsvyn”.

kom

Nu kommer en meny fram där du kan hantera din Kompabilitetsvy. Skriv in sbfonline.se i rutan. Tryck på Lägg till.

kompa

Nu kommer sidan att köras i kompabilitetsläge och det går bra att logga in.

Så här aktiverar du Kompatibilitetsvyn i Internet Explorer 10 eller tidigare

Om Internet Explorer identifierar en webbsida som inte är kompatibel visas knappen Kompatibilitetsvyn i Adressfältet. Ikonen ser ut så här:

komp

Du aktiverar eller inaktiverar kompatibilitetsvyn genom att klicka på knappen Kompatibilitetsvyn i adressfältet.

Kompatibilitet

Nu kommer sidan att visas i kompatibilitetsvyn och då bör du kunna logga in.

SBF Online är Svenska Bouleförbundets eget system. Här loggar du antingen in med klubbens administratörsinloggning, t ex ABC, eller klubbens medlemsinloggning, t ex ABC_medlem. Lösenordet till medlemsinloggningen får du av din klubb. Det är samma inloggning och lösenord för alla medlemmar i klubben.

Hur får jag en inloggning till SBF Online?/Inloggningen är låst.

Kontakta din förening. Varje förening har en medlemsinloggning till SBF Online. Användarnamnet är klubbens förkortning följt av _medlem, t ex ABC_medlem. Detta är en gemensamt inloggning för alla klubbens medlemmar så att de kan anmäla sig till tävlingar. Kansliet kan inte se vilket lösenord föreningen har till sin medlemsinloggning. Du måste därför vända dig till din förening för att få lösenordet.

Om någon/några medlemmar har skrivit fel lösenord fem gånger i rad så blir inloggningen låst. Vänd dig till din förening om detta har hänt. Använd inte Glömt lösenordet-funktionen, det mailet går inte till dig personligen.