Börja spela boule

Boule - en idrott där alla lyckas

Vill du pröva en idrott som ger ständiga adrenalinkickar på banan? Letar du efter något som varken ruinerar dig eller kräver en massa utrustning för att utövas? En idrott som dessutom är både utmananande och rolig?

Spela boule! Boule passar lika bra för kvinnor som för män, för ungdomar likaväl som för seniorer. Det är en idrott där hela familjen kan delta. Boule spelas året om och antalet aktiva spelare ökar snabbt, liksom antalet boulehallar.

Lär dig grunderna på 10 min

Besök en förening, så lär de dig snabbt allt du behöver för att spela din första match. Redan efter en timme brukar de flesta bli rejält bitna! Därefter väntar en härlig tid, där framsteg varvas med härliga segrar och aha-upplevelser. Sakta men säkert hittar du din personliga spelstil och roll i laget.

Med boule tränar du upp smidighet, balans, bollsinne och psykisk styrka. Du behöver inte vara stark och vältränad för att lyckas. Det händer att garvade landslagsmän möter rejält motstånd från både nio- och nittioåriga spelare!

Det finns ca 250 föreningar anslutna till Svenska Bouleförbundet.

Här hittar du en förening nära dig.