Headerbild

Vanliga licensfrågor 2021

2020-11-05 i Notiser

Prenumerera via:

RSS

Kan man avvakta med att aktivera sin tävlingslicens 2021?
Alla föreningar har rätt att aktivera licenser när ni vill under 2021. Om ni väljer att inte registrera licenser i SBF Online senast 1/12 så får ni avvakta till tidigast januari. Istället för faktura på licensavgifterna så är det då manuell betalning som gäller. Viktigt att komma ihåg är att ni skall betala in rätt kostnad för de licenser ni vill aktivera, och skicka ett mejl till kansli@svenskboule.se på klubbförkortning och för-och efternamn på spelarna som ni vill aktiva och när pengarna är inne och mejlet är skickat till oss aktivera vi licenserna. 

Hur kan föreningen se att man har fyllt i rätt på SBFonline när det gäller förnya licenser?
När ni har fyllt i de spelare som ska förnya licenserna trycker ni på "spara" efter det behöver ni logga ut och sen logga in igen. Om kryssen är ifyllda när ni logga in igen då har ni gjort rätt. 

Hur länge kan man lägga till och ta bort? 
Föreningen kan lägga till och ta bort spelare t.o.m. 1 december. 

Kan man betala in licensen själv eller måste föreningen göra det?
Föreningen har skyldighet att betala in licenssavgift till SBF. Vilket betyder att du som privatperson kan ej betala in till SBF för licensavgiften utan du måste alltid utgå ifrån din förening.

Vad gör vi om en spelare har haft licens förr och spelaren vill börja spela för vår förening 2021? 
Om spelaren inte haft licens 2020 skickar ni ett mejl till kansli@svenskboule.seför-och efternamn och vi gör överflyttningen. Om spelaren har haft licens 2020 som avser att lösa licens för en annan förening kommande säsong ska meddela sin nuvarande förening om detta innan den 30 september. Alla klubbyten administreras av spelarens nuvarande förening i "Förnya licenser" i SBF Online under november. Det är därför viktigt att ni i tid meddelar er nuvarande förening om klubbytet.

Bör man inte få förlängt ett år till om man knappt ha använt sin licens 2020?
Licensavgiften är ett fundament för att verksamheten skall rulla runt. Precis som för alla övriga verksamheter i landet så innebär detta naturligtvis konsekvenser om en pandemi slår till och omöjliggör tävlande. För oss som anställda så innebar det tidigare att vi permitterades del av arbetstiden, för våra föreningar så miste man inkomster från arrangerandet av tävlingar, för förbundet i stort samma sak, inga tävlingar, inga inkomster.

Om du inte skulle ha fått svar på din fråga kontakta Frida Milevi på mejl Frida.milevi@svenskboule.se eller ring 08-699 64 62

Adress

Svenska Bouleförbundet Box 11016 100 61 Stockholm

Kontakt

Tel: 086996460 E-post: kansli@svenskboule.se

Drivs med KlubbenOnline

Logga in