Söka Sanktion

Förening som vill arrangera en tävling ska först söka sanktion. Sanktion söks via SBF Online samt eventuellt kompletterande formulär. I manualen på SBF Online finns avsnittet ”söka sanktion” som beskriver tillvägagångssättet.

Tävlingar arrangeras på olika nivåer:

• Internationell
  • Nationell
  • Regional
  • Lokal

Dessutom finns distriktsmästerskap, svenska mästerskap, seriespel samt propagandatävlingar.

Tävlingsbestämmelserna för sanktionering av tävlingar finns i dokumentbanken och där finns information om vilka regler som gäller för de olika klassificeringarna samt hur man går till väga för att söka sanktion. Sista datum vid sanktionsansökan är:

• 1 aug för Internationell & Nationell tävling som arrangeras året efter
  • 30 sep för Regional eller riksomfattande Propagandatävling som arrangeras året efter

Aktuell sanktionskalender finns i dokumentbanken. Där framgår bland annat vilka helger som är tänkta för regional sanktion och när förbundets arrangemang är.

Kontakta förbundets kansli eller tavlingskommitten@svenskboule.se om du har frågor eller funderingar.